Thursday, April 22, 2010

Apa yang kau bangga?

***
Aku punya ramai kawan-kawan..

Tapi aku nak cerita pasal sorang kawan aku..

Aku tak rasa aku anggap dia sebagai kawan..Aku kenal dia dari seorang kawan zaman belajar kat USM..Kalau ada minat yang sama memang cepat ngam..tapi aku ni memang payah nak anggap seseorang sebagai kawan..sangat susah..Orang putih kata bintang tak ngam memang tak boleh masuk ngan aku..ye kot..

Walaupun dia ada kecenderongan yang sama ngan aku dalam muzik rock, aku mmg susah nak ngam..dia punya sebuah band..alirannya adalah aliran trash atau grincore..aku rasalah..lebih kurang muzik bawaan Napalm Death..kalu tak ingat klik sini untuk baca balik sape tu Napalm Death..

Dia ada akaun Facebook..Lately, banyak gambar yang aku rasa sangat **ck..

Salah satu sebab, gambar yang diletak adalah gambar dia minum beer..time pergi gig ke, birthday party pun amik gambar minum beer ke, lepak-lepak di bar ke..sangat class..

Ada jugak gambar sebiji paipon di atas lantai...wauuu...cool...

Tapi..cool ke?

Kenapa perlu diletakkan gambar-gambar macam tu? Aku tak tau kenapa..tapi anak muda ini mempraktikkan kehidupan yang sangat barat hinggakan tidak fikir yang dia dikelilingi oleh kawan-kawan yang sensitif dan tidak semuanya hidup seperti dia..
Termasuklah aku, walaupun aku tak rasa aku ni kawan dia dan sebaliknya..

Aku paling pantang kalau ada kawan yang suka untuk menarik perhatian orang dengan menceritakan atau menggambarkan hidup dia yang gelap dan seperti sangat membanggakan apa yang dia buat tu..bagi aku, it's totally **ck!!!

Kalau iya pun, just keep it silence..tak perlu diuar-uarkan ke seluruh dunia..setuju tak?

Disebabkan aku sangat **ck budak tu, lantas aku kick dia dari circle of friends aku...

Sangat best dapat kick orang dari facebook!!!
***

5 comments:

Unknown said...

bro, malam tadi aku buka myspace (kira kadang kadang je baru aku usha myspace, sebab aktiviti lagha aku sekarang banyak beralik arah kepada fesbuk,hehe) aku macam terkejut, nampak ramai gila 'bitch' kat myspace.
kau tau?
budak budak perempuan yang lesbian, yang sangap, semua berani gila, tayang semua kat myspace, lagi lagi yang tengah sangap dan lessy, semua promote sape yang nak sex free.
gila weh, dah macam ada 1 komuniti cari sex kat myspace.
bayangkan la myspace tu banyak budak sekolah yang join, tetibe browse jumpa pic budak2 perempuan macam tu, entah la, aku pun xtau nak cakap ape.
yang komuniti gay, yang tayang gambar minum arak semua tu, lagi takyah cakap, memang bersepah la kan, memang dah sedia maklum sebelum ni.
cuma aku serius terkejut dengan 'perkembangan' budak budak perempuan ni, yang aku rasa kadar pertumbuhan dorang ni lebih laju dari kadar pertumbuhan ekonomi malaysia ni.
haih.

GombakRock said...

kawan yang kau tendang dari fesbuk ni namanya zaid ibrahim ke? haha

dBot+AdibA-waN said...

Seconded! Principal-based judgement.. Cool.

Kieng Meng said...

makcikorange:
aku peduli apa org yg aku x kenal bro..tapi, betul la cakap ko..situation looks scary..

MissZahrah said...

huhu...gerunnnn...stuju ngn post ni...snyap2 sudah...