Wednesday, March 24, 2010

Kalau Nak Tahu: Lagu Terpendek Di Dunia

***

Napalm Death adalah band grindcore datangnya dari UK dan band otai dalam arena musik..

Grindcore ni payah sikit nak layan, bagi aku lah..hanya orang yang punya jiwa unik saja yang mampu telan musik jenisan ini..tapi ada beberapa lagu yang aku agak suka..lagu jenisan ni semuanya pendek-pendek, 3 minit tu pun dah kira panjang bagi diorang..lagu berentak laju nak mampus, sebab tu semua pendek-pendek..nanti pancit..haha aku rasa lah..

Kalau nak tahu, Napalm Death pemegang rekod Guinness World Record untuk lagu terpendek di dunia menerusi lagu You Suffer. Untuk lebih tepat, panjang lagunya hanya 1.316 saat!! Sila cek musik video di bawah..

Aku agak bangga sebab dapat tengok diorang main lagu terpendek ini secara langsung waktu world tour di KL tahun 2007 kalau tak silap..




Liriknya, You suffer..but why?


Lepas dengar lagu, cuba ulang apa yang dia sebut tu..
Agak-agak boleh sebut laju-laju macam dia tak?

***

6 comments:

Sang Gabriel said...

ak xsuke sgt grind
sbb,br kpale nk layan,
tup2,lagu dh abis..haha
nk lyn kene dgr byk3 kali r
haha

Formula Syabandy said...

Lagu tpendek mcam ni aku pun boleh buat....Kuang3...
Cuba cari lagu tpanjang?

anyway aku puji gak sbb lagu plg pendek bleh di wujudkan TAPI TAK ada feel lah...

Sang Gabriel said...

lagu paling panjang aku pnah dgr pon lebey kurang 10-12minit..
dream theater, haggard, dorg ni suke bedal lagu panjang2

Kieng Meng said...

syah, tu lah dia..musik grindcore ni memang suka lagu pendek2..50 saat, seminit, seminit lebih..

Kieng Meng said...

gaban, aku rasa band vociferation eternity pun ada lagu panjang kan?
tapi tak sure plak lebih 10 minit ke tak..

band coheed and cambria?

Sang Gabriel said...

xtaw..ak kureng dgr band 2..
lagu butter ade gak pnjg..tp ujung2 die bikin sound pelik2 r
haha