Sunday, January 24, 2010

A Tribute: Mohd Nazree Mohd Yunus

***


Kelmarin, aku baca posting dari Tukar Tiub..Dia cakap Pengerusi GERAK, saudara Mohd Nazree Mohd Yunus (Naz) beralih arah untuk berjuang di dalam politik pulak..

Aku terus buat panggilan..Naz ni kawan rapat aku zaman SMAP Labu dulu..Sampai sekarang kitorang masih lagi contact..Dia banyak tolong aku gerakkan Alumni batch kitorang, walaupun sekarang Alumni tu menyepi sikit, sebab dia pun sibuk dengan kerja GERAK..

Aku tanya, "Dah sampai masa ke nak masuk politik? Angin bertiup kencang dalam byk blog dah nie.."

Dia tanya, "Anta rasa-rasa mana? Harap anta dapat bagi pandangan.."

Aku cakap kat dia, "Aku rasa PKR..Tempat elok yang boleh bagi platform untuk buat perubahan..takde parti lain dah sesuai untuk kau.."

"Macam tu la nampak gayanya.."

Sebelum telefon diletak, aku ucapkan good luck..jadi diri..yang penting jaga integriti..buat apa yang patut..

Dua bulan lepas kitorang pernah terserempak kat stesen minyak Petronas Taman Melati..Kereta dok sebelah menyebelah kat pam minyak..Terus kitorang gi minum..Masa tu lah dia cite ada beberapa individu approach untuk aktif dalam politik..Hot property si Naz nie..Masa tu lah jugak dia tanya aku apa perlu dia buat..Aku bagi pandangan, PKR tempat terbaik untuk kau..PAS dah tak boleh ubah..memanglah perjuangkan Islam, tapi takde platform untuk kau bergerak untuk buat perubahan..Dia setuju..Disebalik cite tu, tak perlulah aku cite kat sini..Maklumlah ini bukan blog politik..

Saudara Naz seorang yang jujur dalam memperjuangkan keadilan dan penuh dengan integriti..Aku selalu akan jadi sedih bila banyak blog dan individu / teman yang kutuk-kutuk Pengerusi GERAK ni macam lembu..Bak kata Tukar Tiub, lembu Ezam..Orang luar tak kenal dia, dan tak faham situasi sebenar..Sebagai contoh pasal rasuah Tan Sri Khalid pasal agihan lembu tu..Tak semua yang diceritakan tu betul dan dia bukan diberikan arahan untuk serang Tan Sri..Sekali lagi, aku tak mau cerita..

Ramai mengatakan Naz mimik Uncle Anwar..Lantang bersuara, bekas pemimpin pelajar dan aktivis di UM..Di SMAP Labu juga Naz sangat aktif dalam debat dan dan macam-macam lagi..Dulu memang dia sekepala dengan aku..haha..Tapi dia lebih dahulu dapat hidayah..Alhamdulillah..

Dalam dua atau tiga hari ni akan diwar-warkan kemasukan beliau ke dalam kancah politik..Kepada rakan-rakan yang lain, percayalah, beliau adalah masa depan Malaysia..Jika itu terlalu besar, beliau adalah harapan untuk kita membuat perubahan walaupun sebesar buah tamar..Aku yakin dengan Naz, sebab beliau adalah seorang insan yang jujur dan individu yang berjiwa besar mengejar perubahan untuk kesenangan semua..Ayuh semua menyokong beliau..

Moga Allah melindungi beliau..

***

4 comments:

yayasan-ilmu.blogspot.com said...

Assalamualaikum, nampaknya saudara dan rakan-rakan saudara masih ingatkan Allah dan inginkan pertolongannya dalam keadan yg tidak ementu yg saban dihadapi. Ikuti: yayasan-ilmu.blogspot.com untuk bimbingan ...

uncle abu said...

syabas sahabat..
terus menyokong perubahan dilakukan..

insyaAllah dijalan yg benar.

coki, kongrat buat kamu juga.

Kieng Meng said...

nape kongrat utk aku???

Anonymous said...

Tq bro-naz