Wednesday, November 25, 2009

Petua Buang Kahak

#######
Petua ini sangat berguna kepada semua lebih-lebih lagi bagi mereka yang suka rosakkan paru-paru dengan nikotin rokok..Bagi mereka yang bergelar perokok, paru-paru mereka dan saluran esofogus mereka penuh dengan kahak..Itu kajian saintifik..Kerana apa, itu tak dapat aku jawab..Tapi sememangnya itulah kebenarannya..

Ambil sebatang serai, tumbukkan hujungnya dan masukkan kedalam segelas air suam..
Minum sampai habis..Dengan izin Tuhan, kahak didalam kerangka akan mula berkurang dan menipis jika anda praktikkan dengan kerap..

Selamat mencuba~~


3 comments:

GombakRock said...

gua dgn serai ni ada pengalaman perit...bukan pahit tapi perit... tahun lepas usha revolusi '48 kat annexe cm gua layan teh serai wangi kat bau-bau cafe...

dari cm sampai ke gombak 1 kedai mamak dan 1 petrol pump gua singgah guna jamban...dah samapi rumah pun gua kena gi toilet 2 kali baru boleh tido...esoknya segar bugar dan bertenaga selama seminggu!!

bukan apa...nanti lu orang guna petua nak bunag kahak jaga2 sebab serai juga akan nyah toksin dlm perut dan saluran usus...so standby the jamban...

Kieng Meng said...

GR, thanks dengan added petua itu!

rockstar7045 said...

Nak cubalah. Penat dah gi klinik minta pil anti kahak bla bla. Sedih gak sbb kahak ni bila nyanyi karoeke, sora yang biasa lantang dan jelas, jadi mcm burung murai tetiba bila kahak yg tak diundang terkumpul di pangkal tekak. ish. tq for the petua !