Thursday, December 2, 2010

Malu

***

Manusia akhir zaman masa ini terlalu taksub dengan alam maya..

Sifat malu hilang habis..

Mereka terlalu ke arah menceritakan segala-gala pada orang yang tak dikenali, tak pernah tengok batang hidung, hati budi pun tak tau, perangai baik ke buruk..Tak kira kat facebook, blog atau..forum pun ada..

Sifat malu dekat diri sendiri habis hangus..

Yang dah laki bini, dok cite pasal cite dalam kelambu..cite buruk pasal laki / bini..

Yang tengah bercinta, cite buruk pasal bf / gf dia..

Yang lagi teruk, cite keburukan diri sendiri..taksub sangat dengan gaya hidup buruk pak barat..kalau ye pun, yang buruk2 tu tok sah gi gendang satu kampung..

Secara langsung malukan orang nak diperkatakan..

Secara tak langsung, bodohkan diri sendiri..tak sedar diri memalukan diri sendiri..

Yang ada buat benda2 camtu, korang sungguh sesat..

Manusia ke haiwan buat benda camtu?

Akhir kalam, korang bodoh (kepada orang yang tertentu sahaja, yang tak buat, kudos utk korang)

***

4 comments:

Erna Masfiza said...

chaiyokk...

marah sapa ni?

NO SUPrises said...

marah betul...
sape?

abu said...

gua rasa terKUDOS utk diri sendiri.
lu mesti usha FB, sbb yg 'bodoh' agak ramai kt sana kan? sabar jer la bro.jgn marah2..
btw rasa teruja dgr lg monoLoque yg lu post kt entry sblm nih.bley thn ehh..

abu said...

gua rasa terKUDOS utk diri sendiri.
lu mesti usha FB, sbb yg 'bodoh' agak ramai kt sana kan? sabar jer la bro.jgn marah2..
btw rasa teruja dgr lg monoLoque yg lu post kt entry sblm nih.bley thn ehh..