Tuesday, August 25, 2009

Kejadian di kilang dalam bulan Ramadhan

7pm - Sampai kilang

710pm - Amik people number, kena perli 5 minit dengan coordinator sebab transfer orang building to building..Layankan aja 5 minit tu..

720pm - Turun bawah cek makanan dan minuman..tahun ni tak yah tuang air, teh tarik suam dari dalam balang..nice and warm..menyumpah-nyumpah kalau makanan dirembat orang yg lalu lalang..kuang hajau nak curik gak makanan..Aku tak redha..Makan sambil mengumpat dengan Operator bawahan..

725pm - Berjalan ke smoking area..Pening semasa sedutan pertama..Sekurang-kurang 2 batang..nikmat..

740pm - Update..update..update..kuliah maghrib dengan Supervisor baru, pimpinan aku..penat dok ngajar tak paham-paham..

10pm - masuk production line, usha-usha budak malam buat apa..still buat 'bank'..bangsat..sifat Assobiyah masih kuat..

12am - huha huha kat luar sambil makan..time ni la baru aku dapat makan berat..

2am - sambung kuliah qiyamullail kat ofis..

Ini hidup baru aku dikala kerja malam..WTF..

p/s: korang siap la kerja pagi nnt..aku harap-harap sangat korang kena rejam sampai sesak nafas..bagi korang sedar sikit..lembap nak mampus..kerja dah bertahun-tahun, ada experience..ptuih!!

7 comments:

No Surprises said...

ape kata kau mengantikan aku.
lebih bagus... di sini tiada sifat assobiyah.

Kieng Meng said...

terima kasih, tapi maaf saya terpaksa menolak..sekian..

Erna said...

teringat saat2 kau dgn aku 1st time jd balaci tuang nescafe kat po.. indah sungguh muka kau yg masam kelat tak puas hati..

Kieng Meng said...

aku buat kerja dgn ikhlas..huu
ko pun sama la erna..

No Surprises said...

kalau ikhlas kenapa muka kelat?

Kieng Meng said...

ikhlas sampai nak nanges..aku hayati maksud ramadhan to the max T_T

Anna said...

Aku pon kene sekolah oleh bapaku. cet