Showing posts with label Video Muzik. Show all posts
Showing posts with label Video Muzik. Show all posts

Monday, August 22, 2011

Monday, February 21, 2011

Friday, February 18, 2011

Nasyid, Junjungan Mulia, Renungan

***

Kadang-kadang, aku memilih untuk mendengar lagu nasyid tika aku rasa sangat lemah..lupakan Mogwai, Death Cab for Cutie, atau the Verve..lagu syahdu tapi tak dapat lawan penangan syahdu lagu syahdu nasyid dek tempias kata-kata Tuhan dan Junjugan Mulia..penangannya kadang-kadang boleh buat mata bergenang di kala tengah lemah..tak ramai kenal aku..aku memang cepat tersentuh..manusia mudah alpa, bila sakit baru nak fikir Tuhan..well, aku antaranya..aku mengaku..

Hmm..dua hari sudah kita sambut Maulud Nabi..Tak kesempatan untuk share something..Ada satu lagu punya melodi syahdu..Cuba dengar video kat bawah ni sebelum sambung baca..

Ya Tuhan, sampaikan salamku kepada Junjungan Mulia..




Sambungan...


Kebelakangan ni, rezeki melimpah ruah..Banyak benda yang datang macam, eh, apsal murah rezeki aku ni..apa aku dah buat??kadang-kadang tak jumpa jawapan..hanya mampu ucapkan terima kasih..

Tapi..

Manusia selalu buat statement yang salah..

Bila kita tengok ada sedara mara atau kawan-kawan susah, keje tak ke mana, ada je benda tak kena kat dia yang orang kata, "tak de luck la tu, bintang Pisces la tu" (contoh je); diorang selalu relate dengan bintang..kalau diikutkan, dari apa yang aku selalu dengar dan belajar, ada dua situasi yang berlainan tapi bagi maksud yang sama:

1) Orang susah, banyak sangat dugaan; dan
2) Orang senang, murah rezeki orang kata.

Maksud yang sama tu adalah dua-duanya adalah dugaan..sejauh mana kita hargai apa yang diberikan..so..watch out..

Manusia semua sama..Tuhan maha Adil..Dia tak bias..semua equal..cuma perjalanan hidup yang berbeza..Jadi aku rasa, kurang enak untuk mengata orang lain kalau mereka susah..rezeki masing-masing akan tiba..orang moden kata hidup kita macam bola..Cuma, do your thing and always believe in God..Simple..

Aku rasa..dah banyak perubahan jadi kat aku..Urghh...ini pun aku bingung kenapa in a sudden, banyak sangat benda jadi tapi tak dapat cari jawapan..ada satu cerita..



Petang tadi, sebelum balik, nak gi amik kete..tengah jalan ada kete hon..dongak kepala tengok driver tengah lambai sambil tersenyum girang..aku lambai, senyum kebingungan..oh, by d way, dia seekor singa betina yang suka buat bising..tak disukai ramai..dan aku pun tak pernah nak suka dia..selalu kena maki..tapi it turns out, dia lambai aku???what the..

Aku harap benda-benda tu semua adalah rezeki..amin..terima kasih..

Jangan berhenti berharap...

Sebagai bonus, nak share gambar zaman sekolah Labu..tak ramai dapat tengok gambar aku zaman glemer..tiba-tiba rasa nak belek sebab teringat kat kawan yang bersungguh-sungguh nak buat reunion..aku pernah pasang impian aku nak organize reunion besar-besaran..kitorang share benda ni dan berjanji..baru perasan tahun ni ulang tahun ke sepuluh since kitorang habis sekolah..tapi looks like aku kecewakan ramai orang..mungkin tak dapat nak buat..

Kepada Sin Chan, Mad No and Nazri...kalau korang ada singgah kat sini, maafkan aku..kalaulah korang ada kat KL..


















Apsal tak bole rotate gambar ni???


Cukup la aku merapu..


***

Monday, January 31, 2011

Tapau Please!

***

Tapau is a rockumentary project yang mengetengahkan artis dengan cara pembikinan muzik video yang tersendiri..unik, menarik dan tak macam budaya typical mainstream Malaysia..ada banyak video clip diorang dah buat salah satunya untuk Aizat's Sungai Lui dan Liyana Fizi's Light Writing..Untuk lebih lanjut refer link dibawah k..

Tapau's Facebook

Nak share lagu Kaku from one of my favourite artist, Cik Liyana Fizi..saya suka...lalalalala


RANDOM TAPAU : Liyana Fizi 'Kaku' from Luey Motion Lab on Vimeo.

***

Sunday, January 30, 2011

Chill lah!

***

Live life to the fullest..




Dont worry about a thing,
cause every little thing gonna be all right.
Singin: dont worry about a thing,
cause every little thing gonna be all right!

Rise up this mornin,
Smiled with the risin sun,
Three little birds
Pitch by my doorstep
Singin sweet songs
Of melodies pure and true,
Sayin, (this is my message to you-ou-ou:)

Singin: dont worry bout a thing,
cause every little thing gonna be all right.
Singin: dont worry (dont worry) bout a thing,
cause every little thing gonna be all right!

Rise up this mornin,
Smiled with the risin sun,
Three little birds
Pitch by my doorstep
Singin sweet songs
Of melodies pure and true,
Sayin, this is my message to you-ou-ou:

Singin: dont worry about a thing, worry about a thing, oh!
Every little thing gonna be all right. dont worry!
Singin: dont worry about a thing - I wont worry!
cause every little thing gonna be all right.

Singin: dont worry about a thing,
cause every little thing gonna be all right - I wont worry!
Singin: dont worry about a thing,
cause every little thing gonna be all right.
Singin: dont worry about a thing, oh no!
cause every little thing gonna be all right!

***

Friday, November 5, 2010

Steady Rock Action 13

***

Monoloque cipta dark melody untuk lagu Tiada Kata Secantik Bahasa dendangan the late P. Ramlee..

Kudos!!!



***

Thursday, October 28, 2010

Friday, September 24, 2010

Steady Rock Action 11

***

Anak buah aku yang umur 7 dan 6 tahun hari-hari tengok sinetron Anugerah Cinta, Asyhraff Sinclair ada berlakon dalam sinetron ni..Tak tercapai akal seawal umur 6 tahun dah pandai layan sinetron..akhir zaman kan..

Dan hari-hari la aku dok lepak sekali tengok, kat tv9 mahupun di Youtube..Tengok, seawal umur 6 tahun pun dah pandai buka Youtube sendiri..haihh..


OST sinetron ni, KebesaranMu dendangan band Nasyid versi Rock, ST12 menarik minat aku..Agak meruntun jiwa jika didengar berulang-ulang..

Sila layan..







***

Friday, August 27, 2010

Steady Rock Action 10

***

Encik Loque buat magik lagi..damn cool song..






***

Tuesday, August 3, 2010

Steady Rock Action 9

***

Eddie Vader - Into the Wild's OST: Society





hmmm ooh hooo hooo

It's a mistery to me
we have a greed
with which we have agreed

You think you have to want
more than you need
until you have it all you won't be free

society, you're a crazy breed
I hope you're not lonely without me

When you want more than you have
you think you need
and when you think more than you want
your thoughts begin to bleed

I think I need to find a bigger place
'cos when you have more than you think
you need more space

society, you're a crazy breed
I hope you're not lonely without me
society, crazy and deep
I hope you're not lonely without me

there's those thinking more or less less is more
but if less is more how you're keeping score?
Means for every point you make
your level drops
kinda like its starting from the top
you can't do that...

society, you're a crazy breed
I hope you're not lonely without me
society, crazy and deep
I hope you're not lonely without me

society, have mercy on me
I hope you're not angry if I disagree
society, crazy and deep
I hope you're not lonely without me

***

Tuesday, July 13, 2010

Sipadan/Mabul Song

***

Bagi mereka yang agak sinonim dengan percutian ke pulau, pasti tahu lagu tema wajib pulau..

Lagu ni adalah lagu cover dari lagu Jamaican Farewell..Cuma liriknya je yang diubah..
Lagu kat bawah ni lagu untuk Sipadan/Mabul..Pada mereka yang nak ke sana in future, dengar-dengar la dulu..





The Sipadan Song (Jamaican Farewell's cover)

There’s an island in the Celebes Sea,
The name’s Sipadan you must go and see,
If you’re a diver and you want the best,
Come go along and we’ll do the rest

Chorus:
Well I’m glad to say the Drop Off’s OK,
Barracuda Point is not far away,
Lobster Lairs is also there,
And The Hanging Garden is very rare

Divers down at the water side,
Looking at the drop with gaping eyes,
Wondering what’s there down below,
Is it Nobby Clark or is it Jacques Cousteau?

Chorus

There’s a turtle skeleton in the Turtle Cave,
You can go to see it if you’re feeling brave,
Dive right in until it ends
But don’t stay too long or you’ll get the bends

Chorus

White Tip Avenue and the Turtle Patch,
The Coral Garden – There is no match,
Soft coral, hard coral and the sea whips too,
Tropical fish to amaze you

Chorus

There’re so many places you may have seen,
The Caribbean Islands, the Coral Seas,
The Barrier Reef and the Maldives too,
But Sipadan Island now that’s something new

Chorus

Jacques Cousteau and “Calypso” came
“Oh Gee” micro paradise he did acclaim,
Divers in silver up and down the reef
Cameras clicking there was no relief

Chorus

Well…..Sad to say you’re leaving tomorrow,
Sipadan Island will be far away,
I know that when you leave her shore,
There’ll be memories in your heart forever more

Chorus

***

Saturday, May 29, 2010

Coming Soon: Lagenda Budak Setan & My Indie Rock Darling

***

Lagenda Budak Setan - di panggung pada 3 Jun..

Lisa Surihani.........




My Indie Rock Darling - tak tau bila keluar..tapi aku sangat suka cerita tentang musik..




Sebagai ganti , Indie Rock Darling dari Free Love - dah lama keluar..enjoy!!



***

Sunday, May 9, 2010

A Tribute: Selamat Hari Ibu

***

DULU, kau aku tipu.. DULU, nasihat kau aku tidak dengar, DULU belaian kau aku tak endahkan, SEKARANG kau tiada lagi untuk aku mohon maaf, kerana kau pergi selamanya. SELAMAT HARI IBU, untukmu ibu yg tercinta. AL-Fatihah


Ini ayat daripada membe aku..Azeem namanya..one of my best buddy..dia kematian ibu pada tahun 2002 jika aku tak silap disebabkan kanser payudara..

Arwah pada suatu masa seorang yang sangat ambil tahu khabar kawan-kawan Azeem, termasuk aku..Seorang yang sangat dihormati dikalangan kami..

Sedikit sebanyak ayat Azeem agak meruntun jiwa...

Sebab aku terharu sangat dengan ayat ni, balik kerja tadi terus aku ucapkan mak aku selamat hari ibu dan cium tangan dan pipi..Tak pernah aku raikan hari ibu..Inilah kali yang pertama..


Dear Farhana,
My working partner...this tribute also goes to you.. =)


Al-fatihah untuk semua ibu-ibu yang telah pergi..


Raikanlah cinta..



SALAMAT HARI IBU!!!~~




Oh ya, sebelum itu..Enjoy lagu dibawah...hilangkan kesedihan dengan lagu ini..



***

Tuesday, April 13, 2010

Steady, Rock, Action 8

***

Aku tabalkan lagu ini sebagai lagu terbaik untuk tahun 2010..
Super line up untuk super band A.P.I...

Sifu Loque Butterfingers/Monoloque, Azlan the Typewriter, Noh Hujan, Din Estranged, AJ Pop Shuvit dan Imran One Buck Short melengkapkan line up..

TORBAIK!!!!



***

Wednesday, March 24, 2010

Kalau Nak Tahu: Lagu Terpendek Di Dunia

***

Napalm Death adalah band grindcore datangnya dari UK dan band otai dalam arena musik..

Grindcore ni payah sikit nak layan, bagi aku lah..hanya orang yang punya jiwa unik saja yang mampu telan musik jenisan ini..tapi ada beberapa lagu yang aku agak suka..lagu jenisan ni semuanya pendek-pendek, 3 minit tu pun dah kira panjang bagi diorang..lagu berentak laju nak mampus, sebab tu semua pendek-pendek..nanti pancit..haha aku rasa lah..

Kalau nak tahu, Napalm Death pemegang rekod Guinness World Record untuk lagu terpendek di dunia menerusi lagu You Suffer. Untuk lebih tepat, panjang lagunya hanya 1.316 saat!! Sila cek musik video di bawah..

Aku agak bangga sebab dapat tengok diorang main lagu terpendek ini secara langsung waktu world tour di KL tahun 2007 kalau tak silap..




Liriknya, You suffer..but why?


Lepas dengar lagu, cuba ulang apa yang dia sebut tu..
Agak-agak boleh sebut laju-laju macam dia tak?

***

Friday, February 26, 2010

Monday, February 22, 2010

Hari MACBETH Sedunia

***

Tadi pergi mencari kasut..Rakan sekerja dah tak suka tengok kasut Paul Smith..730 hari bersamaan dengan 2 tahun aku pakai kasut tu tapi masih lagi ok..tengok dekat-dekat baru la nampak usang..sikit je pun...huh..

Mula-mula dah mark kasut Onitsuka Tigers...kepingin hampir 10 tahun..tapi jalan-jalan terserempak dengan kasut Macbeth, jenama yang direka oleh Tom DeLonge, frontman band R.I.P. Blink 182..Awal bulan lepas tengok koleksi terbaru Macbeth time mini konsert Saosin di KL Live..Memang menggiurkan..

Akhirnya, disebabkan aku memujai Tom DeLonge sebagai inspirasi aku, maka aku pun angkat sepasang..dan juga aku perlu membeli sehelai T-shirt Macbeth untuk mendapatkan T-shirt Macbeth yang rare, yang tidak dijual..ohohoo~~




Maka dengan ini aku isytiharkan hari ini sebagai hari MACBETH sedunia..Untuk menambahkan keriangan di hari MACBETH ini, semua harus mendengar lagu-lagu Blink 182 atau Greenday atau My Chemical Romance atau mana-mana band yang support brand MACBETH ini..




Kepada rakan-rakan sekerja, lepas ni jangan bising pasal kasut aku dah..bau lah bau kedai kat office nanti!!! hmpphhh!!


***

Saturday, January 16, 2010

Kenapa Manchester dah tak cool macam dulu

***

Aku ingin sangat pegi Manchester. Ada seorg kenalan di sana..Jadi sebelum dia balik ke Malaysia, aku nak jejak kaki dulu..Mungkin ramai kenalan rapat tahu kenapa I'm in love with Manchester.

Ini sebabnya..

1 - Glory Glory Man United!!!!

(taken from www.independent.co.uk. payah betul nak cari gambar lama giggs)


2 - Manchester adalah bandar Rock n Roll di UK. Terdapat puluhan band yang terkenal dan jadi legend of all time. Dua band yang aku sangat suka adalah Stone Roses dan Oasis.

i) Stone Roses - salah satu band penggerak semasa era Madchester. Aduhai, they were genius!

Made of Stone


Fool's Gold



ii) Oasis - what more can I say..One of greatest band on earth..





Tapi, keadaan telah membuatkan aku sangat lemah untuk ke sana..

1 - Manchester United

Sebelum ini, kelab bola ini adalah kelab untuk semua. Kelab untuk rakyat. Sebuah kelab yang ditubuhkan diatas semangat dan jiwa rakyat kelas pertengahan atau blue collar. Rakyat British memang sangat-sangat passionate tentang bola..The hooligans dari Red Devils adalah rakyat biasa yang bekerja kilang, memerah keringat berlibung tulang hari-hari dan merekalah yang menjadi tulang belakang di dalam stadium Old Trafford Theatre of Dreams dalam memeriahkan dan berhempas pulas memberi sokongan. Mereka juga yang bersabung nyawa menjaga maruah The Red Devils daripada kutukan dan serangan liar dari hooligans musuh seteru yang lain, most notably Liverpool.

Tapi sekarang, ia telah dibeli seorang tycoon kapitalis yang ingat British scene semuanya adalah kerana duit. Kelab itu bukan milik rakyat lagi. Ia adalah sebuah entiti atau mesin pencetak duit bagi mereka. Dari situ juga tiket melambung tinggi membuatkan rakyat pertengahan dan hardcore fans yang duduk bergelimpangan di tepi jalan tidak lagi memenuhkan stadium. Segala jenis rakyat yang mampu sahaja dapat masuk tetapi ia tidaklah havoc seperti dulu. Boleh nampak bagaimana ia telah berubah. Aku nak sangat masuk Old Trafford. Tapi tiket sangat mahal untuk single tiket untuk satu perlawanan. sigh~~~

2 - Stone Roses

Mereka ini legenda Rock n Roll dunia. Mungkin bagi mereka yang tidak mengikuti aliran muzik British tidak akan kenal dengan mereka. Kerana yang disuap kepada kita banyak yang datangnya dari Amerika.

Mereka hanya mampu keluarkan dua album sahaja kerana terdapat masalah dengan saman record label. Dua lagu di atas adalah yang terbaik pernah dikeluarkan dan merupakan songs of all time dalam dunia rock n roll.

Tapi mereka kini sudah tidak bermain lagi. Aku teringin juga nak tengok mereka beraksi.
Tengok Ian Brown beraksi secara live membuatkan aku nak jadi rock star.

3 - Oasis

Walaupun Oasis adalah peminat setia Manchester City, seteru rapat The Red Devils, aku tak pernah membenci mereka seperti fans Man U membenci fans Man City yang memang shit.

Oasis arguably one of greatest rock n roll band in history. No doubt. Tapi, yang buat aku sedih, Noel Gallagher announce the split up, dia dah keluar secara rasmi dari Oasis tahun lepas. There will be no more Oasis without him. Dia adalah tulang belakang Oasis, perancang utama kugiran ini.

Aduh, hilang mood aku untuk ke Manchester. Tengok je betapa kecewa dan marahnya Hitler bila dengar berita Noel dah keluar dari Oasis.





Habis tu, siapa nak nyanyi lagu ni lepas ni?????


***

Sunday, December 27, 2009

Steady, Rock, Action 6

***

One of my favourite. A beautiful song blended with a great lyric..
Kudos..




Take a walk I'll hold your hands for now
It's happening, it's happening
Makes it hard to lose another night

I'll pretend that I'm a man for now
It's difficult, it's difficult
To soothe a wounded heart

Before you go, give me all of your love
Before you go, I'll give you all of mine

I'll drink water because my blood has dried
It's different, it's different
Than anything you've seen or heard before

Take a picture, hold that smile forever
I'll drink it everyday till it becomes another skin

Before you go, give me all of your love
Before you go, I'll give you all of mine

If it makes it easier
If it makes it easier to breathe

Fading away
Faith is a friend
You make it or break it

Fading away
Faith is a friend
You make it or break it

If it makes it easier
If it makes it easier
Wish it could be easier
I can't breathe
If it makes it easier
If it makes it easier to breathe

Fading away
Faith is a friend
You make it or break it

Fading away
Faith is a friend
You make it or break it

Wednesday, December 16, 2009