Showing posts with label Usahawan. Show all posts
Showing posts with label Usahawan. Show all posts

Monday, December 20, 2010

Kabel Elektrik

***

Baru sudah tengok video Lim Guan Eng dalam YouTube pasal jumlah kontrak yg dilulus oleh Penang untuk kontraktor Melayu..

Rumusan yang boleh dibuat, emmm orang melayu selalunya mengharapkan ada kabel-kabel politik untuk dapatkan kerja atau business..Selalunya yang meminta-minta ni tak lah kemana sangat..sebab 50 tahun kita dipupuk supaya mencari kabel..

So bila Penang buat tender terbuka, kebanyakan kontraktor melayu tak dapat..99% yang dapat tu pun Melayu jugak..tapi yang memang boleh buat kerja la..(kalau Guan Eng & kerajaan Pakatan cakap betul la kan)..Cuba teka siapa yang yang tak dapat dan bising sangat tak dapat tu?..tau kan?

Secara peribadi aku percaya 80%..Kenapa? hmmm ko orang Malaysia, tak kan tak faham budaya kita, kan? =)

Alhamdulillah, semenjak aku and partners buat business, kitorang berjaya tolak sekali cobaan dan godaan kabel-kabel penghisap darah..sape-sape faham maksud aku, korang memang peka dengan budaya Malaysia..Moga dihindarkan.. =)

***

Monday, October 18, 2010

Update: Amaryllis

***

Inilah kedai saya..Jemputlah datang selalu ^_^


***

Friday, July 16, 2010

Amaryllis Beauty Avenue: Spa and Saloon

***

Hye rakan-rakan..

Good Day..

Aku dan rakan-rakan dengan jayanya telah memulakan operasi kedai kami yang diberikan nama Amaryllis Beauty Avenue..Located just around the corner of NZ Curry House Wangsa Maju..

Kami memberikan servis spa dan salun untuk muslimah..ya, wanita sahaja..lelaki no no no..tapi, pada masa akan datang kami akan buka kepada lelaki jika diizinkan Tuhan oleh kerana kami hanya punya specialist untuk perempuan sahaja..Kami cuba untuk letakkan had-had berlandaskan hukum hakam agama...Tambahan pula kami dapat banyak request dari kawan-kawan dan orang yang lalu lalang bukak spa utk lelaki..InsyaAllah.. =)

Disamping itu, kami juga menawarkan servis laundry..Ya, yang menarik kami tawarkan khidmat "Pick Up n Delivery door to door"..So, no hussle..Call aja dan kami akan buat selebihnya..Walau apapun, kedai kami sedia menerima pelanggan untuk drop pakaian di lot kedai..Pick up n Delivery hanya beroperasi disekitar Wangsa Maju dan kawasan-kawasan terdekat..

Harap-harap pembaca blog yang singgah di sini dapat bertandang ke kedai aku..In the mean time, aku sangat-sangat perlukan support dari kawan-kawan untuk promote..So friends, come along and bring along your friends and family..

Please spread the words!!!




***