Monday, January 31, 2011

Tapau Please!

***

Tapau is a rockumentary project yang mengetengahkan artis dengan cara pembikinan muzik video yang tersendiri..unik, menarik dan tak macam budaya typical mainstream Malaysia..ada banyak video clip diorang dah buat salah satunya untuk Aizat's Sungai Lui dan Liyana Fizi's Light Writing..Untuk lebih lanjut refer link dibawah k..

Tapau's Facebook

Nak share lagu Kaku from one of my favourite artist, Cik Liyana Fizi..saya suka...lalalalala


RANDOM TAPAU : Liyana Fizi 'Kaku' from Luey Motion Lab on Vimeo.

***

Sunday, January 30, 2011

Hari Ahad hari untuk Merapu

***

Hari Ahad..hmmm minggu ini agak bosan..Hujan tak berhenti dari Subuh..

Bangun pun agak awal sesudah Subuh..dah agak lama tak rasa hari Ahad yang panjang..so kicked off hari Ahad jam 7..

Jam 0900

Buat priority apa nak buat..

1. facebooking - checked

2. soccernet.com - checked

3. download album baru My Chemical Romance - checked

4. update template blog - checked (hmmm sangat suka wajah baru)

5. new entry - checked (tak de idea..so letak Bob Marley's video)

6. kemas bilik - pending (setan bolat bisik suruh tak yah buat)

7. hantar cuci kete - sorry Melati, hujan


to be continue...


Jam 1400

Check info channel Astro, set nak tengok Lin Dan vs Chong Wei..jam 5 mungkin..alih2 tengok History Channel's Hidden City in Beijing..interesting..

Aku pernah propose kat geng Beijing untuk backpacking..tapi geng yang ni agak kurang terhadap style ni dan..hmmm..

Travel salah satu medium untuk mengenal dunia..nak kenal dunia selalunya kena explore sendiri..that's the beauty of travelling...kalu ikut mainstream, benda dan tempat yang rare yang tak diceritakan tak dapat nak jumpa..travel bukan setakat untuk pergi shopping..travel kena ada feel yang deep..itu baru travel..

So dalam rancangan Hidden City, ada tunjuk tempat-tempat yang tak selalu orang pergi..bandar bawah tanah - yang ni mak aku pernah masuk..masa dia pergi dulu still ada orang duduk dalam bandar bawah tanah tu; ada orang bertani, tempat tinggal orang, kedai, restoran..seriously, benda ni wujud..tapi dalam rancangan tu tunjuk bandar tu dah lenyap so yang ada hanya kawasan tinggalan zaman perang dingin China - Russia - US..

Tempat lain yang dia pergi - Old Summer Palace (Summer Palace yang ada sekarang hanyalah yang dibuat selepas Old Summer Palace kena musnah dengan orang Perancis dan Englishman masa Perang Candu..

Dan yang paling aku cursing dalam hati (curse tak berhenti selama setengah jam) bila dia tunjuk pasar karat Beijing dan lorong Old Beijing yang penuh dengan barang-barang cenderamata dan barangan antik..Fuck..ini la sebab aku tak suka ikut travel agent..tempat-tempat macam ni takkan diorang bawak..Fuck, fuck and fuck..

to be continue...

Jam 1500

tik
tok
tik
tok
tik
tok

Oh..memang..memang panjang..sekarang aku dah mati kutu nak buat apa..
Penat dok nunggu game Chong Wei..hmmm oh shit..seharian aku tak nyalakan rokok..damn..

(tutup laptop)

(bersiap)









to be continue...

Jam 1600

Sekarang di Old Town Taman Melati..seorang diri..kadang-kadang berseorangan buat dada lapang..dapat berfikir dengan bebas..kawan office kata aku ni kuat berfikir seorang diri..tenung skrin PC lama macam tengah tenung Elisha Cuthbert (sila nonton Girl Next Door)..sebab tu tumbuh uban area sideburn belah kanan..

Oh ya..tahun ni sangat penting..banyak benda nak kena setel..nak start study and sediakan thesis..nak cerita kat sini aku agak malu..tak kena dengan jiwa..pergi jahanam..hihi..

Sambil sip kopi, menghela nafas berasap, aku berfikir, "Kie, apa kau dah bersedia?"

Shit..no more Anarchy!!!

***

Chill lah!

***

Live life to the fullest..




Dont worry about a thing,
cause every little thing gonna be all right.
Singin: dont worry about a thing,
cause every little thing gonna be all right!

Rise up this mornin,
Smiled with the risin sun,
Three little birds
Pitch by my doorstep
Singin sweet songs
Of melodies pure and true,
Sayin, (this is my message to you-ou-ou:)

Singin: dont worry bout a thing,
cause every little thing gonna be all right.
Singin: dont worry (dont worry) bout a thing,
cause every little thing gonna be all right!

Rise up this mornin,
Smiled with the risin sun,
Three little birds
Pitch by my doorstep
Singin sweet songs
Of melodies pure and true,
Sayin, this is my message to you-ou-ou:

Singin: dont worry about a thing, worry about a thing, oh!
Every little thing gonna be all right. dont worry!
Singin: dont worry about a thing - I wont worry!
cause every little thing gonna be all right.

Singin: dont worry about a thing,
cause every little thing gonna be all right - I wont worry!
Singin: dont worry about a thing,
cause every little thing gonna be all right.
Singin: dont worry about a thing, oh no!
cause every little thing gonna be all right!

***

Tuesday, January 11, 2011

Winter Trip to Beijing

***

Hello there!!!
Happy tak ingat dapat masuk internet..dah 4 hari x dgr kabar org Malaysia..

Sebenarnya aku baru tau ada wifi dekat hotel..bodo x ingat..wifi zone hanya ada dekat luar pintu bilik tempat org lalu lalang..itu pun tanya satu group lain yg tgh layan wifi..patut la malam2 aku tgk org dok kat pintu luar bilik macam org minta sedekah..sekarang ni pun tgh mencangkung kat luar bilik macam tgh ngangkung.. :p

Suhu dekat beijing average -3..sejuk x ingat..tapi layan beb.. :) overall,puas hati tapi sape yg jenal aku, aku x suka ikut travel agent..masa terhad x bebas..

Ada 2 hari lagi..esok shopping utk 1 hari siang sampai malam..heh..ok peeps..jari sudah beku..nak masuk bilik layan heater..

Miss u peeps!

***

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:S Babao Hutong,Beijing,China

Monday, December 20, 2010

Kabel Elektrik

***

Baru sudah tengok video Lim Guan Eng dalam YouTube pasal jumlah kontrak yg dilulus oleh Penang untuk kontraktor Melayu..

Rumusan yang boleh dibuat, emmm orang melayu selalunya mengharapkan ada kabel-kabel politik untuk dapatkan kerja atau business..Selalunya yang meminta-minta ni tak lah kemana sangat..sebab 50 tahun kita dipupuk supaya mencari kabel..

So bila Penang buat tender terbuka, kebanyakan kontraktor melayu tak dapat..99% yang dapat tu pun Melayu jugak..tapi yang memang boleh buat kerja la..(kalau Guan Eng & kerajaan Pakatan cakap betul la kan)..Cuba teka siapa yang yang tak dapat dan bising sangat tak dapat tu?..tau kan?

Secara peribadi aku percaya 80%..Kenapa? hmmm ko orang Malaysia, tak kan tak faham budaya kita, kan? =)

Alhamdulillah, semenjak aku and partners buat business, kitorang berjaya tolak sekali cobaan dan godaan kabel-kabel penghisap darah..sape-sape faham maksud aku, korang memang peka dengan budaya Malaysia..Moga dihindarkan.. =)

***

Thursday, December 2, 2010

Malu

***

Manusia akhir zaman masa ini terlalu taksub dengan alam maya..

Sifat malu hilang habis..

Mereka terlalu ke arah menceritakan segala-gala pada orang yang tak dikenali, tak pernah tengok batang hidung, hati budi pun tak tau, perangai baik ke buruk..Tak kira kat facebook, blog atau..forum pun ada..

Sifat malu dekat diri sendiri habis hangus..

Yang dah laki bini, dok cite pasal cite dalam kelambu..cite buruk pasal laki / bini..

Yang tengah bercinta, cite buruk pasal bf / gf dia..

Yang lagi teruk, cite keburukan diri sendiri..taksub sangat dengan gaya hidup buruk pak barat..kalau ye pun, yang buruk2 tu tok sah gi gendang satu kampung..

Secara langsung malukan orang nak diperkatakan..

Secara tak langsung, bodohkan diri sendiri..tak sedar diri memalukan diri sendiri..

Yang ada buat benda2 camtu, korang sungguh sesat..

Manusia ke haiwan buat benda camtu?

Akhir kalam, korang bodoh (kepada orang yang tertentu sahaja, yang tak buat, kudos utk korang)

***

Friday, November 5, 2010

Steady Rock Action 13

***

Monoloque cipta dark melody untuk lagu Tiada Kata Secantik Bahasa dendangan the late P. Ramlee..

Kudos!!!



***

Thursday, October 28, 2010

Saturday, October 23, 2010

Nota 14

***

If somebody out there who is a great person; kind hearted, a protector, lovable kind of person, cherish the humanity;

...He or she won't be cherished and paraded by people and never will be because...

...The world is full of unintelligent;

...Uneducated but instructed;

.......Manipulated and weak persons who are incapable of being individuals.


These persons don't live,


...They exist;

...They don't think, they imitate...

...In a very real way, these people aren't even alive...


***

Thursday, October 21, 2010

Kisah Hidup

***

Kisah hidup kita bukanlah tentang kisah hidup kita semata-mata..

Ia bukan tentang kita tetapi tentang mereka yang di sekeliling kita..

Tuhan jadikan manusia untuk berinteraksi dengan makhluk di sekeliling..

Kita milik Tuhan..Jadi kita dijadikan untuk menghambakan diri kepadaNya..

Perhambaan memerlukan keseimbangan hidup dengan mereka disekeliling..

Penting diri adalah diluar keseimbangan..

Memikirkan mereka disekeliling adalah tanggungjawab..

Maka akan diberikan kemudahan dan kesenangan yang tidak tercapai akal..

Kerana, kesenangan itu sukar untuk kita fikirkan dari mana datangnya jika dirasai..

Ia datang kerana mereka disekeliling yang mendoakan kesenangan kita..

Setiap kata-kata mereka yang senang dan gembira yang datang dari kita adalah doa..

Dan sekarang, cuba fikir mengapa kesenangan itu kadang-kadang datang bergolek dan sukar diterjemah?

Dan kerana itu, ini bukan kisah kita untuk dikisahkan..

***